arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴

استراتژی آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نشریه در مقاله خود خاطرنشان کرد: استراتژی آمریکا در منطقه بسیار مهم خاورمیانه شکست خورده است و این کشور از تلاش های خود نتیجه ای نمی گیرد.

به گزارش ایرنا، ماهنامه 'ایران معاصر' روز شنبه در مقاله ای سیاسی در شماره جدید خود نوشت: منطقه خاور میانه همیشه برای ایالات متحده از بزرگ ترین اولویت راهبردی جهانی برخوردار بوده و تلاش های آمریکا برای حضور پررنگ متمرکز بوده است.

در این مقاله آمده است: از نظر واشنگتن خاورمیانه نه تنها منطقه نفت و گاز خیز بلکه محل تجمع نیروهای افراطی و تروریست ها است که حربه اساسی سیاست آمریکا می باشند.

نشریه روسی افزود: منطقه خاورمیانه کماکان تکیه گاه راهبرد جهانی ایالات متحده است و آمریکا در اقدامات خود در این منطقه بر تعدادی از کشورهای متحد خود در این منطقه متکی می شود و در تعدادی از کشورهای این منطقه هم هرج و مرج و ناآرامی سیاسی حاکم شده است.

در ادامه مقاله، به سیاست های دوگانه آمریکا در مساله هسته ای ایران اشاره شده که از یک طرف واشنگتن در مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای ایران در چارچوب گروه 1+5 شرکت می کند و از سوی دیگر به تمدید تحریم های یکجانبه در مورد ایران می پردازد.

نشریه روسی نوشت: به همین دلیل ایران به آمریکا اعتماد ندارد و سران ایران بر لغو تحریم ها در هنگام امضای موافقت نامه جامع هسته ای در پایان ماه ژوئن اصرار دارند.

در مقاله همچنین به فعالیت های گروه های تروریستی در کشورهای سوریه و عراق اشاره شده است که بخش عمده به گروه تروریستی داعش تعلق دارد و از سوی آمریکا و متحدان عربی و غربی اش بطور پنهانی حمایت می شوند.

ماهنامه روسی خاطرنشان کرد: آمریکا از تلاش های خود برای تجزیه کشورهای منطقه نتیجه ای نگرفته است و با اقتدار دولت های سوریه و عراق فعالیت های تروریست ها و گروه های خرابکار به شکست انجامیده است.

در این مقاله همچنین به حملات هوایی عربستان سعودی و متحدانش به یمن اشاره و گفته شده است: این حملات جنایتکارانه که بخش عمده قربانیان آن را غیرنظامیان تشکیل می دهند تاکنون بی نتیجه بوده و برای آمریکا به عنوان حامی اصلی ریاض و کشورهای عربی خلیج فارس دردسر آفرین شده است.

ماهنامه ایران معاصر در پایان مقاله خود خاطرنشان کرد: بر اثر تلاش های امریکا در منطقه خاورمیانه، این منطقه دچار هرج و مرج بی سابقه شده است و با این وجود واشنگتن نمی تواند از اقدامات خود نتیجه مطلوب بگیرد.
نظرات بینندگان