arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

همه مظنونان حمله به مسجد امام صادق کويت دستگير شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت کشور کويت از بازداشت همه افراد مظنون به دست داشتن در حمله تروريستي به مسجد امام صادق (ع) در کويت خبر داد.

به گزارش شبکه اسکاي نيوز، سرتيپ عادل الحشاش مدير بخش اطلاع رساني امنيتي وزارت کشور کويت اعلام کرد: مسئولان امنيتي کويت همه مظنونان انفجار مسجد امام صادق (ع) را دستگير کردند.

وي افزود: 50 فرد مظنون براي تحقيقات به دادستاني ارجاع شدند و دستگيري اخير سه (برادر) سعودي نيز نتيجه همکاري امنيتي بين کويت و عربستان بود.

الحشاش فاش کرد: "نوع مواد منفجره مورد استفاده در حمله به مسجد امام صادق (ع) کويت همانند نوع استفاده شده در انفجار دو مسجد (شيعيان) درعربستان بوده است".

وي گفت: در همه تدابير امنيتي درپي حمله تروريستي به مسجد امام صادق (ع) بازنگري شده است و تدابير در امکان عبادي سراسر کشور و اماکن حياتي و مهم تقويت شده است.

سخنگوي امنيتي وزارت کشور عربستان پيشتر اعلام کرد که نيروهاي امنيتي عربستان سه برادر سعودي را در ارتباط با انفجار تروريستي اخير در مسجد امام صادق (ع) در کويت بازداشت کردند.

اين سخنگو گفت: دو نفر از اين سعوديها متولد کويت هستند و با چهارمين برادر که در سوريه در صفوف گروه تروريستي داعش مي جنگد، ارتباط دارند.

وي تصريح کرد: يکي از برادران با هماهنگي مراجع امنيتي کويتي در کويت دستگير شد زيرا در آنجا حضور داشت و تدابير لازم براي تحويل آن به مراجع امنيتي سعودي در جريان است.

اين سخنگو افزود: دومين برادر در استان طائف دستگير شد و سومين برادر نيز در يک خانه در محله المضخه در استان الخفجي شناسايي شد و نيروهاي امنيتي خانه را به محاصره درآورده و او را بازداشت کردند.

مسجد امام صادق (ع) در منطقه الصوابر کويت اخيرا شاهد حمله يک بمبگذار انتحاري بود که در جريان آن 27 نمازگزار شيعه شهيد و 227 نفر ديگر زخمي شدند.

در حمله اخير به دو مسجد شيعيان در عربستان نيز شماري از نمازگزاران شهيد و شمار ديگري زخمي شدند.

گروه تروريستي داعش مسئوليت اين حملات را به عهده گرفت.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان