arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۶۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴

هشدار سناتور آمريکايي به آژانس؛ بودجه شما را قطع خواهيم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ليندزي گراهام، سناتور جمهوري خواه ايالت ويرجينيا و از نامزدهاي حزب جمهوريخواه براي انتخابات رياست جمهوري در واکنش به گزارش آسوشيتدپرس و انتشار بخش هايي از توافق جانبي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت در صورتي که لازم باشد، بودجه آژانس بين المللي انرژي اتمي را قطع مي کند.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما،گراهام اعلام کرد گزارش آسوشيتدپرس اعلام کرده است يکي از عناصر اين توافق محرمانه بين ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي اين است که به تهران امکان داده مي شود «از کارشناسان خود براي بازرسي از سايتي (پارچين) استفاده کند که پيشتر براي ساخت تسليحات اتمي استفاده کرده بود.»

وي گفت: «امکان دادن به ايرانيان براي بازرسي از سايت هاي خود بخصوص مراکز مشکوک نظامي مانند اين مي ماند که از زندانيان براي اداره کردن زندان استفاده شود.» بازرسي صورت نمي گيرد و مورد اعتماد نيست و قطعا آمريکا با خطر روبرو مي شود. اين افشاگري نمونه اي ديگر از نحوه مذاکره دولت اوباما درباره اين توافق و تسليم شدن خطرناک آنها در برابر رژيم ايران است. اين توافق اطمينان ميدهد که ايران در مدت زماني کوتاه به کشوري در آستانه هسته اي تبديل مي شود.

گراهام اضافه کرد: «رئيس جمهور گفته است اگر ايران فربيکاري کند، ما از آن اطلاع مي يابيم. با احترام بايد پرسيد اگر قرار باشد اتکاي ما به چيزي باشد که ايرانيان مي گويند، جهانيان چگونه خواهند فهميد که تهران در حال فريبکاري است؟ امروز به عنوان يک سناتور مي گويم که به مبارزه خود براي متوقف کردن اين توافق از جمله متوقف کردن بودجه آژانس بين المللي انرژي اتمي در صورت نياز ادامه خواهم داد. به عنوان رئيس جمهور نيز براي يک توافق بهتر با ايران وارد مذاکره خواهم شد، توافقي که به واقع منافع امنيت ملي و ثبات منطقه اي را تامين کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
0
2
چه بهتر
نظرات بینندگان