arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۰۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۰

آغاز به کار شبكه اجتماعی گوگل

شركت گوگل كه تاكنون تلاش‌های ناموفق بسیاری را در خصوص راه‌اندازی شبكه‌های اجتماعی شاهد بوده است، گام دیگری برای رقابت با فیس‌بوك برداشته و سرویس جدید خود به نام گوگل پلاس را به جهانیان معرفی كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گوگل پلاس (+Google) شبكه اجتماعی گوگل سرانجام آغاز به كار كرد.

به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، شركت گوگل كه تاكنون تلاش‌های ناموفق بسیاری را در خصوص راه‌اندازی شبكه‌های اجتماعی شاهد بوده است، گام دیگری برای رقابت با فیس‌بوك برداشته و سرویس جدید خود به نام گوگل پلاس را به جهانیان معرفی كرد.

گوگل پلاس تمام قابلیت‌های تعاملات آنلاین را در خود جای داده و به عبارت دیگر، یك شبكه كاملاً اجتماعی است.

این بزرگترین پروژه شبكه اجتماعی گوگل از زمانی است كه لری پیج در چهارم آوریل (۱۵ فروردین ۱۳۹۰) بر كرسی مدیریت گوگل تكیه زد.

از آنجا كه كاربران، زمان بیشتری را در سایت‌هایی همچون فیس‌بوك و توییتر سپری می‌كنند، زنگ خطر برای گوگل به صدا درآمده است و شاید همین امر دلیل تلاش‌های بی‌حد و حصر گوگل برای ورود به این عرصه باشد.

شبكه اجتماعی گوگل باز (Google Buzz) كه در فوریه ۲۰۱۰ ارائه شد، نمونه‌ای از طرح‌های ناموفق گوگل در این خصوص است كه نتوانست نظر كاربران را چندان به خود جلب كند.

به گزارش ایتنا، ویژگی جدید و جالب گوگل پلاس آن است كه برخلاف فیس‌بوك، از همان ابتدا برای به اشتراك‌گذاری اطلاعات و علایق كاربر با گروه‌هایی كه حلقه‌ها (Circles) نام دارد، ایجاد شده است.

گوگل در توصیف حلقه‌ها چنین گفته است: شما با افراد مختلف چیزهای مختلفی به اشتراك می‌گذارید. دیگر به اشتراك‌گذاری موارد مناسب با افراد مناسب نباید سخت باشد. حلقه‌ها به شما كمك می‌كنند كه دوستان صمیمی شنبه شب خود را در یك حلقه، والدین در حلقه دیگر و رئیس خود را به تنهایی در حلقه دیگری جای دهید، دقیقاً مانند زندگی واقعی.

علاقه‌مندان به این پروژه، برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه رسمی گوگل پلاس به آدرس plus.google.com مراجعه نمایند.

شایان ذكر است كه در حال حاضر دسترسی به این شبكه از ایران ممكن نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
1
0
من میگم تا ذهن هارو آلوده نکرده فیلترش کنیم تا دیر نشده !! پیشگیری بهتر از درمانه !! :))
نظرات بینندگان