arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

مورينيو، مربي و مدير؛ اجراي شيوه انگليسي در رئال مادريد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئال مادريد مسؤوليت تمامي امور فني و مربيگري خود را به طور کامل در اختيار ژوزه مورينيو پرتغالي قرار داده است. اين باشگاه روز جمعه اعلام کرد که آقاي خاص در واقع ازاين به بعد علاوه بر سمت مربيگري تيم، درنقش مديرورزشي باشگاه هم به فعاليت خواهد پرداخت و به عبارت ديگر قدرت زيادي در کل مجموعه ورزشي رئال ايفا خواهد کرد.
از مدتها پيش در مورد اتخاذ چنين تصميمي از سوي باشگاه رئال صحبت هايي به گوش مي رسيد، ولي با اعلام خبر رسمي باشگاه در روز جمعه، مورينيو رسماً کار خود را درسمت جديد شروع کرده است.
تيم اسپانيايي با اجراي اين شيوه درحقيقت سبک رايج در فوتبال انگليس را تقليد کرده است. در تيم هاي انگليسي مدير يا منيجر برنامه سفرها و انتخاب کادرپزشکي و ... رابر عهده دارد و در حقيقت اين تصميم در باشگاه مادريدي، نوعي بدعت جديد در فوتبال اسپانيا محسوب مي شود. باشگاه مادريدي در جلسه روز جمعه خود تغييرات عمده اي در کادر مديريتي هم ايجاد کرد و تنها يک مديرکل به نام خوسه آنخل سانچس را برگزيده و مورينيو راهم به عنوان مديرورزشي جديد اين تيم معرفي کرد.
اين تغييرات در پي جدايي خورخه بالدانو، مديرکل سابق رئال مادريد از اين تيم که با مورينيو مربي رئال اختلاف نظرهاي زيادي داشت، صورت گرفته اند. بعد از جدايي بالدانو، تيم فلورنتينو پرس تصميم گرفت تا دربخش هاي زيادي از باشگاه بازسازي هاي مهمي ايجاد کند.
نظرات بینندگان