arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۰

آمریکا : توضیحات کافی به روسیه در مورد تحریم ایران دادیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"ویکتوریا نولند" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در تازه ترین اظهارات خود گفت: «آمریکا تحریم های آتی در راستای وارد کردن فشار اقتصادی بر ایران را با روسیه مورد بحث قرار داده و امیدوار است در خصوص موضع خود به مسکو توضیحات کافی داده باشد.»

وی ضمن پاسخ دادن به درخواست خبرنگاران درباره تفسیر سخنان "سرگی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه  گفت:" ما با متحدان خود در سراسر جهان کار می کنیم و می گوییم وجوهی که ایران از طریق صادرات نفت به دست آورده و آنها را صرف تامین مخارج برنامه هسته ای خود می کند، بیشترین نگرانی را در ما بوجود می آورد... ما از جمله با روسیه در این باره صحبت می کنیم. همانطوری که می دانید امیدواریم کشورهای جهان وابستگی خود به نفت ایران را کاهش دهند".

نولند خاطرنشان کرد "ویلیام بیورنس" معاون وزیر امورخارجه آمریکا از روز دوشنبه در مسکو بود و از جمله مساله تشدید تحریم ها علیه ایران را مورد بحث قرار داد.

لاوروف پیش از این گفته بود که تحریمهای جدید آمریکا برای تغییر رژیم در ایران است و روسیه در چنین رویکردی همراه غرب نخواهد بود.

آمریکا در اجرای طرح خود در خصوص تحریم نفت ایران با مانع بزرگی چون روسیه و چین مواجه است که هر گونه تحریم ایران را خارج از چهارچوب سازمان ملل رد می کنند.
نظرات بینندگان