arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مرگ سرکرده داعش و حواشی بی پایان آن / آزادی هفتمین زندانی در روزهای آینده؟ / محمدعلی زم: در دستگیری روح‌الله مشارکت نداشتیم / خطر بزرگ پرواز «آنتونف» در خطوط هوایی ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ابوبکر البغدادی کشته شد  - ترامپ گفت «ابوبکر البغدادی»، در عملیاتی در استان ادلب سوریه در یک تونل در حالیکه مورد تعقیب بود، جلیقه انفجاری خود را منفجر کرد و به همراه سه فرزندش کشته شد. آزمایش دی ان ای هم مرگ البغدادی را تایید کرده. گفته می شود «محمد علی ساجت»، باجناق ابوبکر بغدادی محل اختفای سرکرده داعش را لو داده.  دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد بقایای جسد البغدادی به پایگاه عین‌الاسد عراق منتقل شده. با این حال، روسیه در صحت خبر کشته شدن البغدادی ابراز تردید و اعلام کرد: هیچگونه اطلاعات موثقی نداریم

«اسماعیل بخشی» آزاد می‌شود - فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی گفت: با توجه به اینکه ملک مورد وثیقه برای موکلم در دزفول واقع شده، برای انجام تشریفات مربوط به وثیقه، نیابتی به دادسرای دزفول داده شد تا کارهای وثیقه انجام و در نهایت منجر به آزادی موکلم شود. در روزهای گذشته سپیده قلیان، عاطفه رنگریز، مرضیه امیری، ساناز اللهیاری، امیر امیرقلی و امیرحسین محمدی‌‌فرد هم با وثیقه آزاد شده اند.


بیانیه محمدعلی زم درباره دستگیری پسرش - حجت السلام محمدعلی زم در بیانیه‌ای به دستگیری فرزندش واکنش نشان داد و نوشت: برخلاف ادعای قصه‌پردازان دروغگو، هیچ‌یک از اعضای خانواده در تمهید شرایط و مقدمات سفر و دستگیری روح‌الله مشارکت نداشته اما همه ما، خاضعانه بر خود لازم می‌دانیم که نسبت به الطاف و راهبری‌های رهبرِ همیشه‌بزرگوار و فرزانهٔ خود و عزیزان زحمتکش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متشکر باشیم.

دوستی کیم با ترامپ تا پایان سال؟ - "کیم یونگ چول" مقام ارشد دولت کره شمالی در بیانیه ای متذکر شد که این یک اشتباه است اگر آمریکا تاریخ اتمام دوستی میان "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی با "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا را که تا پایان سال جاری است ، نادیده بگیرد. وی ادامه داد که رهبر کره شمالی پایان سال جاری را مهلت زمانی برای مذاکره با امریکا تعیین کرد.

ارسال نتیجه بررسی مجدد صحنه قتل میترا استاد به دادگاه - حمیدرضا گودرزی، وکیل محمدعلی نجفی گفت: نظریه کارشناسی در مورد بررسی مجدد صحنه قتل میترا استاد همسر دوم شهردار اسبق تهران، به دادگاه تحویل داده شده است. وی افزود: این گزارش کارشناسی که به بررسی مجدد صحنه قتل اشاره دارد هنوز به ما ابلاغ نشده است.

جانشینان احتمالی البغدادی - شبکه تلویزیونی المیادین روز یکشنبه به نقل از منابع گفت: آمار و ارزیابی های امنیتی حکایت از آن دارد که احتمالا الجزراوی و یا الفرنسی به جانشینی البغدادی برگزیده خواهند شد.

پاسخ علیرضا قربانی درباره حاشیه‌های آلبوم «افسانه چشمهایت» - همایون شجریان گلایه‌هایی را مطرح کرده که دردی مشترک است / پروژه افسانه چشم‌هایت توسط اسپانسر و با نگاه فرهنگی حمایت می‌شود/در مورد محل فیلمبرداری مطالب اثبات شده‌ای وجود داشت

خطر بزرگ پرواز «آنتونف» در خطوط هوایی ایران: کسی پاسخگو نیست! - یک کارشناس صنعت هوانوردی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه در صنعت هوایی جهان هر اقدامی موجب دردسر و نگرانی برای مسافران شود، ممنوع است، گفت: اگر کوچکترین مشکلی برای بوئینگ و ایرباس به وجود بیاید، کشورها و شرکت‌های سازنده آن پاسخگو هستند اما آنتونوف سقوط هم کند، هیچ کس پاسخگو نیست.

چه کسی رهبر داعش را لو داد؟ - العربیه نوشت که گفته شده که محمدعلی ساجت باجناق ابوبکر البغدادی است. ساجت از دو ماه پیش از سوی نهادهای امنیتی عراق دستگیر شده بود و در جریان بازجویی در سازمان اطلاعات عراق، نشانی محل‌هایی که باجناقش در آنها پنهان می‌شود را در اختیار نهادهای امنیتی گذاشته است.

اظهارات کنایه آمیز دو امام جمعه علیه روحانی - صدیقی، امام جمعه موقت تهران: سخنان روحانی در مورد رفراندوم بیانگر آن است که خداوند فراموش شده / غربگراهای داخلی منفعل و ترسو عرضه ندارند / برجام نتیجه ای جز ضرر برای ملت نداشت......علم‌الهدی امام جمعه مشهد: اگر مردم فقط به فکر رفاه اجتماعی خود باشند، سرنوشت بهتری از مردم دوران امام حسن (ع) پیدا نخواهند کرد / اگر معاویه حاکم شود فکر نکنید نان و آب راحت و کاسبی آرام مردم دارند / در ایام انتخابات باید به فرد دیندار رای داد

نظرات بینندگان