arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۷ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / طرح ایجاد «قائم مقام اجرایی» برای رهبری به جای رییس جمهور / سپاه: بیش از حد نیاز موشک ذخیره کرده‌ایم / آمریکا به دنبال اعزام دیپلمات‌هایش به تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

تصمیمات مهم درباره آینده برجام؟ - مک ایر سفیر بریتانیا در تهران در صفحه اینستاگرامش با انتشار ویدئویی عنوان کرد: «من به عنوان سفیر بریتانیا زمان زیادی را صرف می کنم تا تعهدات کشورم را نسبت به برجام توضیح دهم.این تعهد ما حقیقی است، ما به همراه فرانسه، آلمان، چین و روسیه تلاش های بسیاری می کنیم تا ایران همچنان از مزایای برجام برخوردار باشد.»

سعید مولایی پناهنده آلمان شد - فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد اداره مهاجرت آلمان تقاضای پناهندگی سعید ملایی جودوکار ایران که راهی این کشور شده را پذیرفت.

آغاز فروش سهام آرامکو - محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی با اعلام عرضه اولیه عمومی سهام شرکت نفتی دولتی آرامکو در روز یکشنبه موافقت کرد.پنج منبع آگاه به رویترز گفتند این شرکت نفتی تصمیم خود برای عرضه اولیه عمومی سهام را در سوم نوامبراعلام خواهد کرد

آمریکا به دنبال اعزام دوباره دیپلمات‌هایش به تهران - وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا روز دونشبه 13 آبان در همین وزارت خانه میزبان یک مراسم خواهد بود که قرار است در آن از دیپلمات‌های آمریکایی حاضر در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی در تهران و خوانواده‌هایشان قدردانی کند. در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که واشنگتن به دنبال روزی است که بار دیگر بتواند دیپلمات‌های خود را به تهران بفرستد.

اینکه گفته ‌شود «رهبری تحت فشار قرار گرفته‌اند» جفا به ایشان است - حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: اینکه گفته ‌شود «رهبری یکسری محذوراتی دارند و نمی‌توانند بگویند؛ یا رهبری تحت فشار قرار گرفته‌اند؛ ما باید راه را برای رهبری باز کنیم» این سخنان جفا به رهبری است. بنده افتخارم این است که ۳۰ سال از نزدیک در خدمت رهبری بودم و می‌گویم، رهبری نه می‌ترسند، نه تحت فشار افکار عمومی و نه تحت نفوذ قرار می‌گیرند، کاملا حساب شده عمل می‌کنند و مصداق «اِنَّ الْمُوْمِنَ یَنْظُرُ بِنُورِ الله» هستند

بیش از حد نیاز موشک ذخیره کرده‌ایم - فرمانده سپاه: با تاکید بر اینکه منطق، دین، ملت، رهبر ما عناصر قدرت ماست، گفت: ما فقط به موشک‌ها تکیه نداریم، هرچند به اندازه کافی و بیش از حد نیاز آنها را ذخیره کرده‌ایم و هدفمان هم مشخص است و نیروهایمان هم کاملا آماده هستند.

طرح ایجاد «قائم مقام اجرایی» برای رهبری به جای رییس جمهور - قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس از طرح تعدادی از نمایندگان برای ایجاد «قائم مقام اجرایی» برای رهبری به جای منصب ریاست جمهوری خبر داده است. این نماینده اصولگرا همچنین گفت که علی لاریجانی رئیس مجلس با این طرح مخالفت کرده است. براساس گفته های قاضی زاده، این طرح به جایی نرسیده است.

۲۰ سال حبس برای جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی - علیرضا زیباحالت منفرد معروف به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی که اخیراً سخنگوی قوه قضائیه از صدور محکومیت سنگین برایش خبر داده، از سوی دادگاه به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

نظرات بینندگان