arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱

بدرود «پتروف» با فوتبال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اشکان کیهان - در ویلا پارک بیرمنگام، جایی که استون ویلا دررقابت های این هفته لیگ برتر با نتیجه 4-2 مغلوب چلسی شد، استیلیان پتروف کاپیتان 32ساله این تیم تماشاگر ویژه این بازی از روی سکوهای ورزشگاه همراه با خانواده اش بود.

 

پتروف با 105 بازی درتیم ملی بلغارستان یک روز قبل از این بازی متوجه ابتلا به بیماری سرطان خون شده بود. او در واکنش به این خبر روز شنبه بعد از دیدار تیم های استون ویلا و چلسی تأکید کرد که از دنیای فوتبال کناره گیری می کند و از این به بعد برای نجات زندگی خود مبارزه خواهد کرد. او با اعلام این که فوتبال برای او به انتها رسیده، از شروع یک دوره جدید در زندگی اش که می خواهد با تمام وجود برای آن بجنگد، خبرداد. "من عکس موامبا را بعد از اتفاقی که برای او رخ داده بود(سکته در زمین بازی) دیدم وهمین قضیه به من انرژی کافی برای رویارویی با این نبرد را می دهد. به خاطرهمه ابرازعلاقه هایی که از طرف مردم ازنقاط مختلف دنیا به من شده، تشکرمی کنم"
در دقیقه 19بازی، همان دقیقه ای که با شماره پیراهن پتروف در استون ویلا تطابق دارد، جمعیت حاضر در ورزشگاه از جای خود برخاسته و یک دقیقه بی وقفه به تشویق بازیکن سابق این تیم که از امروز در بیمارستان برای درمان خود بستری خواهد شد، پرداختند. در زمین بازی و قبل از شروع مسابقه، بازیکنان استون ویلا پیراهن هایی که روی آنها نام "از استان حمایت کنید" برتن کرده بودند درحالی که بازیکنان چلسی با پیراهن دیگری که شماره پتروف و نوشته " افکار ما با تو هستند" روی آن نقش بسته بود، وارد زمین شدند.
پتروف درمورد اتفاق ناگواری که برای او رخ داده، گفت:" زندگی همین است. یک هفته قبل داشتم در لندن قهوه می نوشیدم و حالا داریم درمورد چنین موضوعی حرف می زنیم" پتروف همچنین گفته بود که در جریان بازی هفته گذشته تیمش مقابل آرسنال که با شکست 3 بر صفر ویلا همراه بود، در نیمه نخست آن بازی با سر درد عجیبی روبرو شده و حتی پزشکان تیم پیشنهاد تعویض او را بین دو نیمه داده بودند." من خیلی زود در نیمه دوم انرژی ام را از دست دادم و چنین چیزی برایم غیرعادی بود." اتفاقی که برای پتروف افتاد، درام های اخیر رخ داده در لیگ برتر انگلیس را افزایش داد. کمتر از 2هفته قبل، "فابریس موامبا"هافبک بولتون به دلیل ایست قلبی درجریان بازی این تیم در زمین، راهی بیمارستان شد. این درحالی است که در لالیگا هم اریک آبیدال مدافع 32 ساله بارسلونا در انتظار پیوند کبد خود یک سال بعد از انتشار خبر ابتلای او به سرطان کبد است و این موضوع نشان می دهد که بیماری او بعد از درمان های انجام شده قبلی، هنوز برطرف نشده است. خبر ابتلای پتروف به سرطان خون از سوی خود باشگاه استون ویلا منتشر شده بود.
این تیم در بیانیه ای روی سایت رسمی اش اعلام کرده بود که پتروف بعد از پایان نبرد ویلا و آرسنال تب داشته و آزمایش های انجام شده روی او، ابتلای وی به این بیماری را نشان دادند. باشگاه همچنین اعلام کرده بود که حمایت کامل خود را از این بازیکن و خانواده اش دریغ نخواهد کرد. پتروف یکی از بازیکنان الگوی استون ویلاست. او درسال 2006 با مبلغ 5/7 میلیون پوند از سلتیک خریداری شده و 185 بازی درلیگ برتر انجام داده است. در گذشته، قبل از هفت سال حضور در گلاسکو، پیراهن تیم زسکاصوفیه را برتن کرده بود. پتروف درسال 2003 بهترین بازیکن بلغارستان معرفی شده بود و از سال 2010 بازوبند کاپیتانی را درتیم ملی بلغارستان دراختیار داشت.

نظرات بینندگان