arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱

۵۵ کشته و زخمی در پی واژگونی اتوبوس دو طبقه در مصر

به گفته مقامات پلیس مصر روز گذشته (جمعه) در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس دو طبقه در استان "سوئز" واقع در شمال شرق این کشور، دستکم پنج نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ایسنا: به گفته مقامات پلیس مصر روز گذشته (جمعه) در پی واژگونی یک دستگاه اتوبوس دو طبقه در استان "سوئز" واقع در شمال شرق این کشور، دستکم پنج نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

 این حادثه در جاده "قاهره - العین السخنة" مصر رخ داده و تمامی مصدومان نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند با این حال تاکنون علت وقوع این حادثه و جزئیات بیشتر آن اعلام نشده است.

به گزارش رسانه‌های محلی مصر، همچنین اوائل همین روز (جمعه) در سانحه رانندگی دیگری و بر اثر برخورد یک دستگاه مینی‌بوس با یک قطار در حال حرکت در شهر "فاقوس"، سه نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

تصادفات رانندگی در مصر رایج است و سالانه جان هزاران نفر را می گیرد. به گفته کارشناسان، بیشتر تصادفات در این کشور ناشی از سرعت غیرمجاز، نگهداری نامناسب از زیرساخت های جاده ای و اجرای ضعیف قوانین راهنمایی و رانندگی است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، مقامات مصر طی چند سال گذشته در حال ارتقای زیرساخت های جاده ای به منظور کاهش حوادث رانندگی در این کشور بوده اند.

نظرات بینندگان