arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱

پایداری هوای «ناسالم برای گروه‌‌های حساس» در شهر تهران

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز (۲۲ آبان ماه) شهر تهران در شرایط "قابل قبول" است و میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون که آلاینده اصلی تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده است، هم‌اکنون عدد ۱۱۰ را نشان می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: هوای پایتخت برای چهارمین روز متولی در شرایط "ناسالم برای گروه‌‌های حساس" است.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز (22آبان ماه) شهر تهران در شرایط "قابل قبول" است و میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که آلاینده اصلی تهران در 24 ساعت گذشته بوده است، هم‌اکنون عدد 110 را نشان می‌دهد.

براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با توجه به وزش باد مؤثر تا صبح روز یکشنبه (22 آبان 1401) تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته شده است هرچند هم‌زمان با افزایش ترافیک صبحگاهی انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

تداوم پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر در طول روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه ادامه خواهد داشت و هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که شاخص عددی بین 101 تا 150 را نشان دهد، کیفیت هوا در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" است.

نظرات بینندگان