arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

نخست وزیر تونس: مصلحت باشد استعفا می دهم

نخست وزیر تونس، آمادگی خود را برای استعفا از این سمت، به منظور فراهم شدن زمینه برای تشکیل دولت وحدت ملی اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«حبیب الصید» روز جمعه در سخنانی گفت: اگر مصلحت کشور اقتضا کند، مانعی برای استعفا و فراهم شدن زمینه به منظور تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی، وجود ندارد.

به گزارش انتخاب، «باجی قائد السبسی« رئیس جمهوری تونس روز گذشته خواستار تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی شامل اتحادیه صنفی، اتحادیه کارفرمایان، احزاب شرکت کننده در ائتلاف حاکم، طیف های مخالف و افراد مستقل به منظور پویایی اقتصاد و روباروی با چالش های پیش رو، شده بود.

حبیب الصید روز جمعه در مصاحبه با یک رادیو محلی گفت: باقی ماندن یا نماندن من در دولت، بستگی به مصلحت تونس دارد. اگر مصحلت کشور اقتضا کند که به عنوان نخست وزیر در دولت باقی بمانم، باقی خواهم ماند و در غیر این صورت دولت را ترک خواهم کرد.

نخست وزیر تونس افزود که با (تشکیل) دولت وحدت ملی و هر پیشهادی که به مصحلت کشور باشد، موافق است.

وی با بیان اینکه دوشنبه آینده با السبسی رئیس جمهوری برای بررسی پیشنهاد تشکیل دولت وحدت ملی ملاقات خواهد کرد، افزود: رئیس جمهوری برای ارائه چنین پیشنهادهایی اختیارات قانونی دارد.

تشکیل دولت وحدت ملی نیازمند استعفای دولت فعلی و نیز موافقت پارلمان با دولت جدید است. اما قبل از آن، پیش بینی می شود که رئیس جمهوری برای تشکیل دولت وحدت ملی وارد گفت وگو با احزاب سیاسی، اتحادیه صنفی و اتحادیه کارفرمایان شود.

با این حال، السبسی گفته است که احتمال دارد 'حبیب الصید' همچنان در دولت نجات ملی نیز به عنوان نخست وزیر باقی بماند و یا فرد دیگری به جای وی این مسئولیت را به عهده بگیرد.
'حبیب الصید' که از سال 2015 نخست وزیر است پیش از این به سبب انتقادهای زیاد درباره مدیریت اقتصادی و امنیتی کشور مجبور شده بود ترمیم کابینه گسترده ای در ماه ژانویه انجام دهد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان