arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۵۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۰

كاهش 330 هزار بشكه‌ای تولید نفت ایران

مدیر عامل شركت مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به كاهش 330 هزار بشكه تولید نفت ایران، یكی از دلایل این كاهش تولید نفت را پیر بودن میادین بزرگ نفتی عنوان كرد و گفت: امسال با اجرای یك طرح ضربتی كاهش تولید نفت ایران جبران می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر عامل شركت مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به كاهش 330 هزار بشكه تولید نفت ایران، یكی از دلایل این كاهش تولید نفت را پیر بودن میادین بزرگ نفتی عنوان كرد و گفت: امسال با اجرای یك طرح ضربتی كاهش تولید نفت ایران جبران می‌شود.

هرمز قلاوند در گفتگو با مهر با بیان اینكه در حال حاضر اكثر میادین بزرگ نفتی ایران به ویژه در مناطق نفت خیز جنوب در نیمه دوم عمر خود به سر می برند، گفت: بر این اساس، به طور طبیعی تولید نفت ایران سالانه با كاهش روبرو می شود.

مدیر عامل شركت مناطق نفت خیز جنوب با اعلام اینكه در شرایط فعلی برآوردهای انجام شده نشان می دهد متوسط تولید نفت ایران سالانه حدود 300 تا 330 هزار بشكه كاهش می یابد، تصریح كرد: اما شركت ملی نفت ایران برای جبران این كاهش تولید روشهای تولید ثانویه با افزایش تعداد حفاری ها، نصب و راه اندازی پمپ های درون چاهی و تزریق گاز را در دستور كار قرار داده است.
 
این عضو هیئت مدیره شركت ملی نفت ایران با تاكید بر اینكه از ابتدای سالجاری تاكنون حدود 99.99 درصد برنامه های تولید در مناطق نفت خیز جنوب اجرایی شده است، بیان كرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه سه میلیون بشكه نفت خام در مناطق نفت خیز جنوب تولید می شود.
 
این مقام مسئول یكی از راهكارهای جدید شركت ملی نفت برای حفظ و نگهداشت سقف تولید نفت ایران را نصب و راه اندازی پمپهای درون چاهی عنوان كرد و افزود: اخیرا قراردادی به منظور خرید 90 دستگاه تجهیزات درون چاهی با سازندگان امضا شده است.
 
وی با بیان اینكه پیش بینی می شود اولین محموله تجهیزات درون چاهی تا آذر ماه امسال تحویل شركت مناطق نفت خیز جنوب شود، ادامه داد: پیش بینی می شود با نصب و راه اندازی هر دستگاه تجهیزات درون چاهی روزانه یكهزار و 500 تا دوهزار بشكه به تولید نفت ایران افزوده شود.
 
قلاوند با تاكید بر اینكه با نصب 30 دستگاه درون چاهی در مجموع ظرفیت تولید روزانه نفت ایران حدود 20 تا 25 هزار بشكه افزایش می یابد، تاكید كرد: با اجرای این روشها علاوه بر جبران كاهش 330 هزار بشكه ای تولید امكان افزایش تولید نفت هم فراهم می شود.
 
شركت ملی نفت ایران امسال برای طرحهای نگهداشت توان تولید نفت خام و گاز طبیعی به حدود پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
 
بر این اساس، امسال به منظور توسعه میادین مستقل نفت هم به حدود 3.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است، از سوی دیگر به منظور توسعه میادین مستقل گازی باید 6.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید انجام شود.
 
در مجموع برای اجرای سایر طرحها و پروژه های جانبی بخش بالادستی صنعت نفت به 4.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است، ضمن انكه در سالجاری در مجموع باید حدود 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید انجام شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
0
0
پیر شدن خرد بعضی از مسئولین اثرش بیشتر مشهود میباشد !
نظرات بینندگان