arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶
بهروز غریب پور ، کارگردان سینما و تئاتر:

حضور صالحی امیری راه را برای تغییرات مثبت فرهنگی تهران هموار می‌کند/ انتصاب فردی که در کارنامه خود سابقه وزارت ارشاد را دارد، نشان دهنده جایگاه و شان شهرداری تهران است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک کارگردان سینما و تئاتر با اشاره به انتصاب رضا صالحی امیری به سمت معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به مشکلات امروز پایتخت و ضرورت تمرکز بر مسائل فرهنگی انتظار می‌رود تا معاون اجتماعی جدید شهرداری تهران توجه ویژه ای به مسائلی همچون رونق تئاتر، سینما و موسیقی داشته باشد.

بهروز غریب پور در واکنش به انتصاب رضا صالحی امیری به عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از اتفاقات مبارک در دوره کوتاه حضور دکتر نجفی به عنوان شهردار تهران، انتخاب فردی است که سال های متمادی در عرصه فرهنگ و هنر این کشور فعال است.

وی با اشاره به سابقه حضور صالحی امیری در وزارت ارشاد گفت: انتصاب فردی که در کارنامه خود سابقه وزارت ارشاد را دارد، به سمت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نشان دهنده جایگاه و شان شهرداری تهران و نقش تاثیرگذار این سازمان بر زندگی اجتماعی شهروندان است.

این کارگردان سینما و تئاتر با تاکید بر مشکلات اجتماعی پایتخت تصریح کرد: امروز کم تر کسی است که از مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود در پایتخت بی اطلاع باشد. طبیعی است در این شرایط مسئولیت آقای صالحی امیری به عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بسیار سنگین است و انتظار می رود با توجه به سابقه ای که در این عرصه دارند، به شکل ویژه به مسائل شهروندان توجه کنند.

غریب پور ادامه داد: شرایط فرهنگی موجود در تهران از جمله موضوعاتی است که نیاز به بازنگری دارد و در این راه حضور صالحی امیری نه تنها می تواند راهگشا باشد بلکه در بلند مدت راه را برای تغییرات مثبت هموار می کند.

وی با اشاره به انتظارات خود از معاون امور اجتماعی و فرهنگی جدید پایتخت گفت: به عقیده من، در این دوره جدید باید به موضوع سینما، تئاتر و موسیقی و تاثیر این بخش از هنر بر زندگی اجتماعی مردم، کاهش خشونت و آموزش اخلاق شهروندی تاکید ویژه ای شود. آموزش مفاهیم مربوط به زندگی اجتماعی و نحوه ارتباط درست در زندگی شهری در کنار رسیدگی به همنوع از جمله مواردی هستند که می توان در قالب هنر به خوبی به مخاطب منتقل کرد.

نظرات بینندگان