arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۳ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از موتورهای موشکی روسیه تا اسباب بازی هایی که می توانند جاسوس باشند

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین کرده و به صورت خلاصه منتشر می کند.
مهمترین رویدادهای امروز دنیای فناوری و تکنولوژی در زیر آمده است:

جدید ترین موتورهای موشکی هایپرسونیک روسیه  با توانایی رسیدن به سرعت 20 ماخ(20 برابر سرعت صوت) در راهند. این موشک ها  توانایی انجام حرکت های انحرافی را با سرعت بسیار بالا  دارند و رئیس جمهور روسیه؛ ولادیمیر پوتین معتقد است سیستم های دفاع موشکی در برابر این نوع موشک ها هیچ توانی ندارند.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

برخی از گمانه زنی ها حکایت از آن دارند که احتمالا شاهد تغییراتی در تیم مدیریت فیسبوکخواهیم بود. این تغییرات با هدف از بین بردن جایگاه دوگانه مارک زاکربرگ مدیرعامل فعلی فیسبوک خواهد بود.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

این روزها اسباب بازی های مبتنی بر هوش مصنوعی در همه جا یافت می شوند، اگرچه بزرگسالان سالهاست به واسطه انواع گوشی هوشمند، گجت، لوازم خانوگی و مواردی مشابه با هوش مصنوعی در ارتباطند، اما اخیرا کودکان نیز اسباب بازی هایی استفاده می کنند که متاثر از هوش مصنوعی است.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

 هوش مصنوعی یکی از مهمترین جنبه های فناوری است که طی سال های اخیر نیز با اقبال فراوانی رو به رو شده است. اما به نظر می رسد می توان پیشبینی کرد که هوش مصنوعی در برخی جنبه ها نسبت به سایر جنبه ها پیشرفت بالاتری داشته باشد.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

ایوان اشپیگل موسس جوان و سرشناس اسنپ، در مصاحبه ای جالب اظهار کرده از کودکی مقرراتی سخت در خانه آنها حاکم بوده و هم اکنون نیز فردی منظم است.مشروح خبرها را اینجا بخوانید. 

ارتش آمریكا به شدت تلاش می كند تا در زمینه هوش مصنوعی پیشرفت کند، چرا كه مقامات ارشد آن معتقدند در جنگ های آینده پیروزی از آن گروهی خواهد بود که در این زمینه موفق تر باشد. اسناد و مصاحبه های داخلی پنتاگون با مقامات ارشد به وضوح نشان می دهد که وزارت دفاع از اینکه توسط یک غول تکنولوژیک(گوگل) کنار گذاشته شده  به شدت خشمگین است و تلاش می کند هر نوع برنامه ای را که ممکن است در نوع جدیدی از نبرد کار کند، در سیلیکون ولی به نفع خود تغییر دهد.مشروح خبر را اینجا بخوانید. 

ایلان ماسک؛ مدیرعامل پروژه اسپیس ایکیس و از چهره های سرشناس عرصه فضانوردی، اعلام کرده که چندان مشخص نیست انسانها نخستین ساکنان دائمی مریخ باشند و شاید روبات ها پیش از انسانها به مریخ مهاجرت کنند.مشروح خبر را اینجا بخوانید.

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان