arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

عاملان شهادت مامور نیروی انتظامی خمین دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: عاملان شهادت ستوان یکم شهید «مرتضی براتی» از ماموران این نیرو در شهرستان خمین که در آذرماه سال جاری در درگیری با سارقان مسلح به درجه رفیع شهادت نایل آمده بود؛ دریک عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: عاملان شهادت ستوان یکم شهید «مرتضی براتی» از ماموران این نیرو در شهرستان خمین که در آذرماه سال جاری در درگیری با سارقان مسلح به درجه رفیع شهادت نایل آمده بود؛ دریک عملیات پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

سردار «حسن مفخمی شهرستانی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: با برنامه‌ریزی عملیاتی نیروی انتظامی استان مرکزی و همکاری پلیس در ۲ استان دیگر، ۶ نفر از اعضای باند سارقان مسلح احشام و عاملان شهادت این مامور خدوم دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه شهید براتی در ۲۵ آذر ماه سال جاری در درگیری با سارقان مسلح احشام به درجه رفیع شهادت نائل آمد، اظهار داشت: پس از این حادثه، تیم‌های تخصصی از ماموران پلیس آگاهی با همکاری دیگر نیروها و فرماندهی انتظامی شهرستان‌های دخیل در موضوع، تحقیقاتی تخصصی برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده را آغاز کردند.
سردار مفخمی شهرستانی اظهار داشت: بعد از گذشت ۴۶ روز کار اطلاعاتی و شبانه‌روزی، تحقیقات پلیس به سرانجام رسید و مخفیگاه اعضای این باند در استان مرکزی و استان‌های خوزستان و لرستان شناسایی و مورد رصد نامحسوس تیم‌های اعزامی از پلیس استان قرار گرفت.
وی بیان کرد: در سحرگاه روز گذشته (یکشنبه)، در عملیات ضربتی تیم‌های اعزامی پلیس استان و همکاری تنگاتنگ پلیس استان‌های لرستان و خوزستان،‌ اعضای باند سارقان مسلح احشام و عاملان شهادت شهید براتی دستگیر و به پلیس استان دلالت داده شدند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی، از تعاملات بسیار مطلوب دستگاه قضایی در فرایند رسیدگی به این پرونده و نیز تمامی ماموران انتظامی یگان‌های دخیل در دستگیری اعضای این باند قدردانی کرد و گفت: در این عملیات ضربتی و غافلگیرانه که اجازه کوچک‌ترین عکس العملی به متهمان داده نشد، ‌سه قبضه سلاح جنگی و ۲ قبضه اسلحه شکاری و مهمات مربوطه نیز از متهمان کشف شد.
سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: تحقیقات تکمیلی از اعضای این باند در حال انجام است و بعد از طی شدن تحقیقات، مراحل برخورد قانونی با آنان انجام می‌شود.

وی گفت: پلیس به هیچ عنوان، اجازه هیچ گونه ناامنی به مخلان نظم و آرامش عمومی نمی‌دهد و همه تلاش خود را برای ارتقای امنیت اجتماعی به کار گرفته است.

شهید براتی در ۲۵ آذر ماه سال جاری ه شهادت سید و پیکر پاکش با حضور فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی و جمعی از مسئولان محلی، در خمین تشییع و در روستای چنار از توابع این شهرستان به خاک سپرده شد.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرشتان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

 

نظرات بینندگان